Vállalkozó Start II. Program Kezdő vállalkozóknak!
Kötelező vállalások
Ahogy minden pályázatnál, úgy a Vállalkozó Start II. Programban is vannak kötelező vállalások, amelyeket mindenképp szükséges betartani. A pályázó vállalja, hogy:
- a támogatási időszak után köteles további 12 hónapig fenntartani a vállalkozását, egyéni vállalkozás esetében azt nem is szünetelteti;
- a projekt fizikai befejezésének időpontját (a támogatási időszak utolsó napja) magában foglaló gazdasági, naptári évben realizált nettó (ár)bevétele, egyéni vállalkozók esetében az adóalapba beszámított bevétele, eléri a minimum nettó 1.000.000 Forintot;
- főtevékenysége megegyezik a vállalkozás TEÁOR szerinti, vagy egyéni vállalkozók esetében az ÖVTJ szerinti főtevékenységével, és nem módosítja azt a támogatási időszak alatt;
- társas vállalkozás alapítása esetén vezető tisztségviselő pozíciót kell betöltenie, és minősített többségi tulajdonnal (75%) kell rendelkeznie;
- főállású munkaviszonyban vesz részt a támogatott vállalkozásában.
Elszámolható költségek
-
saját bér és járulékok
-
honlapkészítés
-
projekt előkészítési tevékenységek (cégalapítás, ahhoz kapcsolódó ügyvédi szolgáltatás igénybevétele; kötelező engedélyek beszerzése)
-
új eszközök beszerzése
-
eszközbérlés
-
üzlethelyiség vagy iroda bérlése
-
információs technológia-fejlesztés (online megjelenés, e-kereskedelem és egyéb e-szolgáltatások, ügyfélkezelő- és vállalatirányítási rendszerek, üzleti alkalmazások)
-
piacra jutás támogatása: piaci megjelenés (vásárokon, kiállításokon való részvétel), marketingeszközök elkészítése, beszerzése, design tervezés (honlap, szórólap, hirdetés a helyi újságokban)
-
a vállalkozás működéséhez szükséges anyagbeszerzés
-
általános vállalatirányítási tevékenység költségei
-
új hardver, szoftver beszerzése; domain név regisztráció és a hozzá tartozó webtárhely díja
-
immateriális javak beszerzése
-
egyéb a támogatott tevékenységhez kapcsolódó szakértői szolgáltatás költségei, tréning, tanfolyamok, továbbképzések költségei, tanácsadás, marketingtanácsadás, tevékenységhez fűződő speciális szakmai tanácsadás, értékesítési tanácsadás
-
saját bér és járulékok
-
honlapkészítés
-
projekt előkészítési tevékenységek (cégalapítás, ahhoz kapcsolódó ügyvédi szolgáltatás igénybevétele; kötelező engedélyek beszerzése)
-
új eszközök beszerzése
-
eszközbérlés
-
üzlethelyiség vagy iroda bérlése
-
információs technológia-fejlesztés (online megjelenés, e-kereskedelem és egyéb e-szolgáltatások, ügyfélkezelő- és vállalatirányítási rendszerek, üzleti alkalmazások)
-
piacra jutás támogatása: piaci megjelenés (vásárokon, kiállításokon való részvétel), marketingeszközök elkészítése, beszerzése, design tervezés (honlap, szórólap, hirdetés a helyi újságokban)
-
a vállalkozás működéséhez szükséges anyagbeszerzés
-
általános vállalatirányítási tevékenység költségei
-
új hardver, szoftver beszerzése; domain név regisztráció és a hozzá tartozó webtárhely díja
-
immateriális javak beszerzése
-
egyéb a támogatott tevékenységhez kapcsolódó szakértői szolgáltatás költségei, tréning, tanfolyamok, továbbképzések költségei, tanácsadás, marketingtanácsadás, tevékenységhez fűződő speciális szakmai tanácsadás, értékesítési tanácsadás
Első lépés
-
Regisztráció, és jelentkezési dokumentáció feltöltése
-
Kiválasztás, felmérés, kompetencia-mérés
-
Szóbeli meghallgatás
-
Kiválasztás, képzési csoportba jelentkezés
-
90 órás E-learning képzés
-
6 órás konzultáció, tanácsadás és üzleti terv
-
Üzleti terv bírálata
-
Képzési tanúsítvány
-
Vállalkozás alapítása – legfeljebb 90 nappal a támogatási kérelem benyújtása előtt, de az üzleti terv jóváhagyása után (a pályázatban alapítható Kft, Bt, egyéni vállalkozás, egyéni cég)
Második lépés
-
-
Támogatási kérelmek beadása
-
A kérelmek bírálata, támogatási időszak megkezdése
-
Támogatói okirat
-
Projekt megvalósítása
-
Fenntartási időszak
-